Bijna einde isolatiemaatregelen

Branding in de Waddenzee
Donderdag 17 mei 2018

Hogere bloedwaarden

Vanochtend vroeg, rond 06:00 uur werd opnieuw bloed afgenomen. Rond 08:30 uur was al bekend dat de waarden voor de bloedplaatjes opnieuw flink waren gestegen, van de rode bloedcellen gelijk waren gebleven en dat de waarden voor de 'soldaatjes' binnen de witte bloedcellen waren gestegen van 0,1 naar 0,2. Met deze waarden ben ik erg blij. Wanneer morgen de waarde voor de 'soldaatjes' opnieuw 0,2 of hoger is worden de strenge isolatiemaatregelen beëindigd en mag ik van mijn kamer af.

Er bestaat verder een kleine kans dat ik niet volgende week, maar mogelijk al komend Pinksterweekend naar huis mag. Dat zou ik erg fijn vinden. Maar ik juich nog even niet te vroeg.

Vier weken later

Het is vandaag precies vier weken geleden dat ik - op aandringen van mijn vrouw - 'even' naar de huisarts ging vanwege maanden aanhoudend hoesten en toenemende vermoeidheid. Ik ging ervan uit dat het waarschijnlijk nog een gevolg was van een eerdere, hardnekkige griep-/verkoudheid of van de Ziekte van Lyme, die ik oktober vorig jaar had opgelopen.

Bloedonderzoek in het ziekenhuis wees echter iets heel anders uit: vermoedelijk acute leukemie. Sindsdien is het leven van mijn vrouw en mij totaal veranderd.Van de ene op de andere dag werd ik uit het 'normale' leven weggerukt en 'opgesloten' in het ziekenhuis. Meer hierover lees je in mijn allereerste blogbericht.

'Hoe kan ik nou gelukkig zijn met al die ellende in mijn leven?'

Onder deze titel schreef Jelle Hermus, oprichter van soChicken, toevallig vandaag zijn interessante column. 'Hoe kun je gelukkig zijn terwijl je allerlei problemen hebt? Het is mogelijk en vaak niet eens zo moeilijk als het lijkt.' Lees hier het hele artikel!

Jelle Hermus is één van mijn grote voorbeelden om op een wat lichte manier in het leven te staan. Hij stelt zichzelf als volgt voor: "Jelle maakt een leuker leven graag zo simpel mogelijk. Hij is gepassioneerd over vooruitgang, duurzaamheid, reizen, technologie en broccoli." Hij schrijft zijn positieve columns op een wat onconventionele manier en veel humor en zelfspot. Ik kan mij daarin vaak goed herkennen.

Oproep aan oudere Leeuwarders: wie ontwierp deze binnentuin?

Plattegrond van Binnentuin E (1987) - Bron: tekeningenarchief MCL
Het rode streepje onderaan is de locatie van mijn verpleegkamer.

Voor mijn blogpagina  Gezondheidsbevorderend Groen probeer ik te achterhalen wie 'mijn' binnentuin in het verleden heeft ontworpen. Tot nu toe heeft mijn zoekactie weinig opgeleverd. De mogelijkheid bestaat dat de tuin is ontworpen door de heer A.M. van Essen, die ook de voormalige heemtuin naast het toenmalige Triotel (voorganger van het MCL) heeft ontworpen. Maar ook andere (tuin)architecten worden in de wandelgangen genoemd: Mien Ruys en Abe Bonnema.

Verder ben ik ook benieuwd naar de ontwerper(s) van de overige binnentuinen en groenvoorzieningen op het uitgestrekte MCL-complex.

Wie van de lezers van deze blog kan mij hierover meer vertellen? Ik denk dan met name aan de oudere Leeuwarders en mensen, die werkzaam zijn in de Leeuwarder groenvoorziening of in het MCL.

En verder


Warme maaltijd vandaag: aardappelen met andijvie en een gehaktbal.
Na toevoeging van extra zout en peper erg lekker!


20:45 uur: Het is weer tijd voor het meten van de temperatuur. Ik gok 37,2. Dit blijkt evenals gisteren verrassend genoeg precies goed! Volgens de verpleegkundige heb ik nu - naast de eerdere magnetron - een kofferset gewonnen. Bovendien mag ik weer door naar de volgende ronde met nieuwe kansen. Ben benieuwd!

21:30 uur: Voor vandaag laat ik het hierbij. Het begint weer te schemeren. Ik ga mij voorbereiden voor de nacht. Tot de volgende keer. Welterusten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Onthaasten en genieten aan het water