Wasmachine


Dinsdag 15 mei 2018

Een nieuw wasmachine 

Dat het 'échte leven' buiten mijn ziekenhuiskamer ook doorgaat bleek wel uit de problemen thuis met onze wasmachine. Tijdens het draaien van de was maakte de wasmachine gisteren plotseling een geluid alsof er allemaal grind in meedraaide.  Bij onderzoek stelde de gewaarschuwde monteur vast dat de kogellagers versleten waren. Reparatie was wel mogelijk, maar in combinatie met arbeidsloon niet rendabel. Bovendien was de wasmachine al ruim 10 jaar oud. Dan maar op zoek naar een nieuwe machine om onze vuile was te kunnen schoonmaken.

Tijdens haar bezoek aan mij bespraken mijn echtgenote en ik vanochtend de strategie voor de aankoop van een nieuwe wasmachine. Nog even een check op de site van de Consumentenbond en vanmiddag zou ze bij Van der Weerd in Franeker een nieuwe wasmachine kopen. Voor het eerst zo'n grote aankoop alleen. Om 14:38 uur appte ze me de foto van de uitverkoren wasmachine. "Deze is het geworden!" De wasmachine wordt morgen thuisbezorgd en geïnstalleerd, waarna de oude wordt meegenomen. Ik ben beretrots op mijn vrouw dat zij dit alleen en zo voortvarend heeft opgepakt! 

Hoe ik in het leven sta

Ik ben verrast en diep onder de indruk van alle positieve reacties, die ik ontving op mijn vorige blogbericht 'Hoe ik in het leven sta'. Hartelijke dank hiervoor! Het was voor mij ook heel bijzonder en ongewoon om dit soort persoonlijke informatie met de wereld te delen.

En verder

Met mij zijn er verder weinig bijzonderheden. Mijn temperatuur blijft redelijk stabiel en onder de 'gevreesde' 38,0 graden. Wel krijg ik wat meer last van licht jeukende rode huiduitslag op mijn lichaam (romp, armen en benen). Mogelijk veroorzaakt door de sterkere antibiotica na de verhoging van afgelopen zaterdag. Dit wordt door de verpleegkundigen extra in de gaten gehouden.

De warme maaltijd bestond vandaag uit 'kippendij met gemengde groenten en aardappelen'. Na toevoeging van extra zout en peper smaakte het zelfs goed.

Fijne avond en tot de volgende keer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie