Hemelvaartsdag

Zonsondergang Waddenzee

Donderdag 10 mei 2018

Een kort bericht deze keer. Vandaag bezoek gehad van mijn moeder, mijn broer en zijn vrouw (allen uit de Randstad) en natuurlijk mijn trouwe echtgenote.

Mijn broer was enthousiast dat de door hem geplaatste waterschaal voor de vogels zo'n groot succes is. Tijdens het bezoek zag hij zelf een koolmees er uitgebreid in badderen.

Mijn moeder en ik stonden samen even stil bij het overlijden van mijn vader, op een mooie Hemelvaartsdag 17 jaar geleden. Hij overleed aan darmkanker. De echte datum was 24 mei 2001, maar het overlijden op Hemelvaartsdag heeft voor ons een wat extra symbolische waarde. Feitelijk besteden we er beide dagen aandacht aan.


De warme maaltijd bestond vandaag uit zalm met aardappelen en overgare groenten (broccoli, bloemkool en schijfje winterpeen). Ook na het toevoegen van wat zout smaakte het me niet, zodat ik m'n bord opnieuw niet helemaal leeg at. 

Eigenlijk staan alle maaltijden mij tegen. De een wat meer dan de ander. Mogelijk houdt het ook verband met aantasting van mijn smaakpapillen als gevolg van de chemo en/of andere toegediende medicijnen. Ik vind dit erg jammer.

Tot slot voel ik mij - gezien de omstandigheden - nog steeds erg goed. Ik ben nog steeds vrolijk en opgewekt. En wanneer ik mij moe voel ga ik gewoon even lekker een tukkie op m'n bed doen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan! ;-)

Tot de volgende keer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Onthaasten en genieten aan het water